Thursday, October 30, 2008

Flygbolagskonkurser och anger management!

Jag har gjort det igen! Bråkat med incheckningspersonal på flygbolag, hotat med att de snart kommer förlora jobben pga konkurs, och sedan sett hur bolaget faktiskt gått i konkurs!
Vet inte om det är mig det är fel på men jag blir ofta irriterad på den dåliga servicen och snorkiga attityden hos flygvärdinnor/värdar och incheckningspersonal/representanter hos flygbolag.

Två gånger har irritationen gått så långt att jag avslutat det hela med ”whatever……….you are soon going to lose your job anyway since your company sucks and it will go bankrupt and then you will of course be the first to go..."

Första gången var i Miami där en US Airways flygvärdinna var fruktansvärt oförskämd och vägrade hjälpa mig att komma vidare till Key West med US Airways efter att mitt KLM plan från Amsterdam var 24 t försenat! OK, hon hade rätt i sak eftersom min biljett var uppdlad i två delar och det därför inte fanns ngn möjlighet för mig att få hjälp. Det var mer attityden som gjorde mig förbannad. US Airways gick i konkurs i början av 2000-talet.

Andra gången var till Barcelona (har jag för mig) där en Sterling flygvärdinna inte lät mig äta min medhavda sushi på planet. OK, hon hade säkert rätt hon också, då deras policy var att försöka hämta hem förlusterna de gör på biljetten genom att kränga mat o dyl på planet, men attityden och hennes påstådda oförståelse för att man kanske föredrar sashimi framför deras d-a transfettmackor gjorde mig återigen irriterad! Återigen drog jag till med konkurssnacket…… Sterling gick i konkurs igår.

Vet ej vilka slutsatser jag ska dra av detta mer än att jag nog skulle tjäna på att gå en "anger management" kurs och att oförskämd flygpersonal ev. är starkt korrelerad med konkursrisken! Jag tror jag ska köpa Thai Airways och Singapore Airlines aktier......